bursa escort - bursa escort

3dsmax Blueprint yerleştirme nasıl yapılır ?(Kabataslak)

Az önce blueprint dosyalarını paylaşırken hiç bilmeyen arkadaşlar için 3dsmax ta blueprintleri yerleştirme işlemini kısa bir ön bilgi mahiyetinde ekledim.Eğer talep olursa geniş ve ayrıntılı biçimde de işleyebiliriz.

Blueprints nedir sorusuyla başlayalım.Blueprint bir objenin gerçeğe en yakın detaylı planıdır.Obje en ince ayrıntılarına kadar bu proje dosyasında yer alır.Referans resim, mavi çıktı olarakta isimlendirilir.Örnek blue printlere buradan ve buradan ulaşabilirsiniz.

İndirdiğiniz blueprinti aşağıdaki gibi (sol) left, (tepe) top, (Ön) front, (arka)back olarak parçalara ayırın.

custumize/preferences/viwports  penceresinden driver olarak DirectX i seçin ve configre Driver bölümünden aşağıdaki ayarı verin.”Match Bitmap as Cloase as possible”

resim sizde farklı olabilir, temsilidir. 😉

İlk başta kestiğiniz top görünüşün çözünürlüğünde (genişlik ve yükseklik) bir plane oluşturun.
“Generate Mapping Coords.” işaretlemeyi unutmayın..

Fig. 3
Material Editor editöre girin (M’ye basıp açın) Top görünüş blueprintini boş bir slota Diffuce ile ekleyin .  “Show Map In Viewport” (1) kaplamayı Viewportta görünür hale getirir)
“Sample Type” (2) slot u box haline getirir)
“Assign Material to Selction” (3) Seçili materyali seçili objeye uygular)

Fig. 4

diffuse ayarlarından ,  Self-Illumnation’u 100 e getirin

Fig. 5

Diğer blueprintler içinde aynı eyleri uygulayın.

Fig. 6

Başka bir materyali 100de 50 transparan yaparak modellemeye başlayın.Dersimiz blueprint olduğu için modelleme ayrıntılarına girmiyoruz.

Aşağıda modellemenin bitmiş halini görüyorsunuz.

Anahtar kelimeler: blueprints nasıl yüklenir, 3dsmax blueprint yerleştirme, blueprint kesme işlemi, blueprintsler nasıl kullanılır, blueprints neye yarar, blueprints nedir, referans resim nedir, mavi çıktı nedir, 3dsmax proje otomobil proje dosyası blueprint yerleştirme işlemi
  • Tarih : 2 Ocak 2009 - 15:39 |
    ibrahim
    Üye