bursa escort - bursa escort

Gerçekçi Masa Örtüsü Oluşturma

Ders: Cloth Modifieri ile gerçekçi masaörtüsü animasyonu

Programlar:3dsmax 8

Cloth Modifieri ile Masa Örtüsü yapımı

  • 1- Önce 3dsmax programını açıyoruz ve aşağıdaki gibi basit bir sahne oluşturuyoruz.

  • 2- Masanın üzerine oluşturduğumuz Plane‘in properties kısmından aşağıdaki değerleri girin (Segments).Bu objenin segmentslerini fazla yapmamızın amacı, animasyonda gerçekçi görüntüyü elde etmek içindir.Ne kadar çok segments o kadar çok polygon demektir ve buda animasyonun yada render edilecek karedeki objenin kırılmalarının daha gerçekçi görünmesini sağlar.Değer büyüdükçe hesaplama süreleri artar.Örnek render’da 64 segment verilmiştir.

  • 3- Masa örtüsü olarak oluşturduğumuz (Üstteki kırmızı plane) seçili iken, sağdaki araçlar kısmından Modify (düzenleme) sekmesine geçiyoruz ve Modifierlerden “Cloth”‘u plane’e uyguluyoruz.
Büyütmek için üzerine tıklayın…
  • 4- Cloth modifieri seçili iken properties Object ayarlarından object properties tıklayıp aşağıdaki pencereyi açın.Pencereden 2 numaralı Add Objects butonuna basıp diğer objelerimizi cloth modifierine dahil dahil ediyoruz. Örtü objesi seçili iken (3) sağdan Cloth’u işaretliyoruz.
Büyütmek için üzerine tıklayın…
  • 5- Aşağıdaki resimde işaret edildiği gibi Masa ve zemin objesini seçiyoruz.Bunlara Collision Objects (çarpma) özelliği veriyoruz.(2) OK’e basıp kapatıyoruz.
Büyütmek için üzerine tıklayın…
  • 6- Yine Cloth modifieri seçili iken properties‘den, Simulate‘e basıyoruz ve animasyonumunuz oluşturulmasını bekliyoruz.Eğer objler birbiri içinden geçiyorsa 5. aşamadaki Collision kısmını gözden geçirin.

Örnek render’da kullanılan  “Vray lekeli kumaş” kaplamasını indirmek için tıklayın.